סרטוני הדרכה ו-HOW TO הם כלי חשוב בקידום העסק שלכם – בין אם מדובר בהסבר ללקוחות איך הכי נכון להשתמש במוצרים שרכשו מכם, ובין אם הכוונה היא שיווקית ומטרת הסרטונים בעקיפין היא רכישת המוצרים שלכם.
ריכזנו עבורכם 6 טיפים שיעזרו לכם ליצור סרטונים איכותיים וברורים:
חשוב לזכור שקהל היעד הוא רחב ולכל אחד יש את רמת ההבנה והידע שלו. שימו לב שאתם לא משתמשים בז'רגון מקצועי מדי ובמונחים טכניים רבים. הצופים שלכם יכולים להיות מתוסכלים מזה, והמטרה לא תושג.
אחרי שסיימתם לכתוב את התסריט, אנחנו ממליצים שתתנו לאנשים "רגילים" לקרוא אותו, ותבחנו את התגובה שלהם. הם ייצגו את הצופים שלכם.
אם הסרטונים שלכם כוללים מגיש – חפשו מישהו ידידותי שמרגיש בנוח עם המצלמה. מגיש נוקשה ולא נעים, גם אם הוא המומחה הכי גדול בעולם – יגרום לסרטונים שלכם להיות פחות נצפים.
המלצה שלנו לבדוק אופציה של שחקן. אפשר למצוא שחקנים בעלות לא גבוהה, והם יוסיפו מקצועיות לסרטונים שלכם.
אם תכניסו את כל המידע שלכם לתוך סרט אחד ארוך, אתם עלולים לאבד את הצופים. הרבה פעמים הם רוצים להגיע רק לחלק שמעניין אותם, ולא רוצים לחוות את "הכל". לכן אנחנו ממליצים לחלק את הסרט לקטעים קצרים, שכל אחד מהם מתמקד בנושא אחד פשוט וברור. שימו לב ששמות הסרטונים מבהירים לקהל במה הם הולכים לצפות.
הקדמה היא דבר חשוב, כיוון שאנחנו נותנים רקע לצופה מה הוא עומד לראות. אבל תשתדלו שהיא תהיה כמה שיותר קצרה – לא לשכוח שכשהצופה בחר את הסרטון הוא כבר קרא את הכותרת שנתתם לו. וגם את כל שלב ה-"היי, אני משה כהן, מנהל מחלקת…" אפשר לקצר, ופשוט לכתוב את המידע בכותרת מתחת למגיש (בשפת הטלויזיה זה נקרא "סופר"). הצופים של היום קצרים בסבלנות, והמטרה היא לתת להם את מה שהם רוצים – כמה שיותר מהר. אחרת איבדנו אותם…
כותרות ויזואליות ברורות שמוסיפים לסרטונים בזמן העריכה עוזרות להדגיש את התוכן. זה יכול להיות מילה, מספר מילים ואפילו משפט. רק שימו לב שאתם לא משתמשים ביותר מידי כותרות, ושהכותרות עצמן לא מסתירות מידע ויזואלי משמעותי לצופה.
את ההמלצה הזו לא תמיד אפשר ליישם כי היא הופכת את ההפקה לקצת יותר מורכבת, אבל אנחנו ממליצים בסרטי HOW TO להשתמש ב-2 מצלמות. מצלמה אחת מתמקדת במגיש והמצלמה השניה מתמקדת במה שהוא עושה (קלואוז-אפ). לאחר מכן בעריכה משלבים את 2 המצלמות, וכל הפעולות נראות הרבה יותר טבעיות.
במקרה של מצלמה אחת, כל הזמן צריך לעצור את המגיש כדי לצלם גם את מה שהוא עושה בקלואוז-אפ, מה שעוצר את הרצף שלו, גורם לזה שלפעמים תפספסו דברים, וכל זה ניכר בתוצאה הסופית.
אנחנו ב-IVP הפקנו עד היום עשרות סרטוני הדרכה ו-HOW TO: מתכונים, יצירה. ביגוד, איפור ואפילו איך להגיש מועמדות לעבודה ב-intel :).
אם יש לכם שאלות נוספות בתחום, נשמח לעזור. כאן ניתן ליצור איתנו קשר.
שיהיה בהצלחה!