בואו נשים על זה ספוט – תאורה היא מרכיב שישפיע בצורה משמעותית על איך ייראה הסרט שלכם בסופו של תהליך. לא בכל הפקה יש תקציב לתאורן, אז כדאי שתכירו את הבעיות הכי ידועות שתאורה יוצרת, וכך תוכלו להימנע מסצנות עם רקעים שרופים או מרואיינים שנראים מהגיהנום:
אור טבעי הוא מקור תאורה חשוב להפקות וידאו, אבל צריך לדעת לעבוד איתו כמו שצריך. כשמסתפקים רק באור טבעי התוצאה לרוב לא תהיה מספיק טובה, ולכן קחו בחשבון שהשקעה בתאורה נוספת תהיה כמעט תמיד חיונית. לפעמים גם אלמנט כמו בלנדה (סוג של מחזיר אור מרוכך) יכול לעשות את העבודה. התייעצו על כך עם הצלם שלכם.
אחד המיתוסים הנפוצים בהפקות וידאו זה שאם נעמיד אובייקט על רקע קיר לבן פשוט – נקבל תוצאה נקיה וטובה. אבל בואו נשים את הדברים על השולחן: קירות לבנים לא מחמיאים כמעט לכל אובייקט מצולם. אפילו קיר שרק סיימו לצבוע ועדיין מריחים את הצבע הטרי באויר – יכול בצילום שלכם להיראות מלוכלך וזול. זה לא שבהפקות לא מצלמים על רקע לבן, פשוט צריך בשביל זה ניסיון רציני ותאורה מיוחדת.
במקום זאת, חפשו קירות בצבעים שיתאימו לאוירה שאתם רוצים ליצור, או השתמשו ברקע מלאכותי שמעמידים מאחורי האובייקט.
טעות נפוצה נוספת בתאורה בסרטים קשורה לכמות האור שאתם "שופכים" על האובייקט המצולם, במיוחד כשמדובר בפנים של מרואיין. אם משתמשים באור ישיר על הפנים, המרואיין שלנו ירגיש לא בנוח מול המצלמה, והוא יהיה מסנוור. במקום זה, נסו להשתמש באור מהתקרות והקירות, אבל שימו לב איזה צללים הם יוצרים. בנוסף השתמשו במרככים על מקורות האור, כדי שהתאורה לא תהיה קשה וקונטרסטית.
צללים מסיחים את הדעת של הצופים. נקודה. התאורה היא כלי שלכם למשוך תשומת לב לאובייקט מסוים או לחלק מהפריים, אבל צללים לא מתוכננים יכולים למשוך את תשומת הלב בדרך שלא התכוונתם. תאורה תחתית יכולה לגרום למרואיין שלנו להיראות מפחיד, ואילו תאורה ממש מהצד יכולה ליצור הרגשה שהוא חצוי ונמצא בקונפליקט. אז שימו לב לכל אורך הצילומים מה הצללים שנוצרים, והאם הם משרתים אתכם.
אז כמו שכתבנו, תאורה היא כלי. השתמשו בה כך שתשרת את הצרכים שלכם, וכוונו את הזרקור למסרים שאתם רוצים להאיר (סורי, היינו חייבים 🙂 . אם יש לכם שאלות נוספות בתחום התאורה – נשמח לענות ולעזור. צרו איתנו קשר כאן.
שיהיה בהצלחה!