עד לא מזמן הדרך הכי נפוצה להציג נתונים ומידע היתה במצגות פאוור פוינט. מרכזים את הנתונים, מחליטים באיזה גרף הכי נכון להציג אותם, ומקרינים שקף אחרי שקף. מרדים? בהחלט.
האינפוגרפיקה שינתה את כללי המשחק והכניסה לעולם הנתונים תנועה, דינאמיות, עניין ואפילו קומיות אם רוצים. זה יכול לבוא כנתונים מספריים, מסרים טקסטואליים, מפות ומגוון איורים – את כל מה שתרצו האינפוגרפיקה תהפוך למעניין וזורם. כמובן אם עושים אותה נכון. זה עובד ככה:
שליטה בתחום האינפוגרפיקה דורשת מאיתנו היכרות עם 3 תחומים:
– היכולת לקרוא נתונים ולהוציא מהם את המרכזיים שרוצים להדגיש
– עולם העיצוב הגרפי והאנימציה הדו-מימדית (התוכנה השולטת היא "אפטר-אפקט")
– שילוב של שני אלו – תרגום הנתונים לשפה גרפית בתנועה
הרבה פעמים באינפוגרפיקה לא צריך להמציא את הגלגל מחדש. אם הנתונים שאתם רוצים להציג עוברים הכי ברור בדיאגרמת עוגה או דווקא בגרף עמודות – השתמשו בהם גם באינפוגרפיקה. אבל הצגת כל המידע תוך כדי תנועה, וה"משחקים" שאפשר לעשות עם הנתונים באנימציה – יעשו את כל ההבדל. תוסיפו לזה גם מוזיקה וקריינות, וקיבלתם סרטון של ממש. לעומת מצגת משעממת של שקפים.
אינפוגרפיקה היא עולם ומלואו, לא רק נתונים מספריים. עולם העיצוב הגרפי מתגייס כאן למשימה, ואפשר בעזרתו להראות מה קורה לצמח כשנותנים לו דשן איכותי, להציג באילו מדינות בעולם מוכרים את המוצרים שלנו או כמה מים יש בתוך גוף האדם. אם בכל הדוגמאות האלו נשתמש באיורים איכותיים, צבעוניות נעימה (רצוי בצבעי המותג שלנו) ואנימציה מקצועית – נקבל תוצאה מרהיבה שתעביר בצורה הכי טובה את המסרים שלנו.
כמעט תמיד יופיעו יחד עם הנתונים שלנו כותרת ראשית וכותרת משנית. המטרה של הכותרת הראשית היא למשוך את תשומת הלב של הצופה, לכן נסחו אותה בצורה ברורה ועצבו אותה בצורה מושכת. הכותרת המשנית לעומתה היא הכותרת הטכנית של האינפוגרפיקה, ולכן אתם יכולים לפרט בעזרתה מה בעצם רואים.
בעולם האינפוגרפיקה נסו לחשוב מחוץ לקופסא – הכותרות הראשית והמשנית לא חייבות להיות ממורכזות בראש הפריים. הן יכולות להופיע בצדדים או למטה, להיכתב מלמעלה-למטה, וגם "לשחק" תוך כדי תנועה עם הנתונים עצמם. נסו שכל המרכיבים שמופיעים על המסך ישתלבו יחד לתוצר שלם ואחיד.
אנחנו יצרנו עד היום המון סרטוני אינפוגרפיקה בכל מיני תחומים ובמגוון טכניקות. חלק מהם תוכלו לראות בעמוד הזה , ואם יש לכם עוד שאלות בתחום – נשמח שתצרו איתנו קשר.
שיהיה בהצלחה