בעידן הפייסבוק והאינסטגרם כל עסק שמכבד את עצמו מפרסם מידי פעם גם פוסטים של סרטוני וידאו ולא רק טקסטים או תמונות. כמו שתמונה אחת שווה אלף מילים, וידאו אחד שווה אלף תמונות, ומבחינה שיווקית הסרטונים נותנים תוצאות מעולות! אבל בשביל זה צריך להפיק סרטונים איכותיים, אז הנה הטיפים שלנו איך לעשות את זה נכון:
דמיינו שכל סרטון הוא כמו פגישה מוצלחת עם הלקוחות שלכם. ככל שתפגשו אותם יותר, ותספרו להם כל פעם על מה שיש לכם להציע – הם יתחברו אליכם יותר וילמדו על יתרונות העסק שלכם. לכן כדאי שתחליטו עם עצמכם מראש באיזה תדירות אתם מעלים סרטונים, ובהתאם תארגנו את ההפקה שלכם.
הרצון לדחוס כמה שיותר מידע בסרטון אחד הוא בעיה ידועה בעולם הוידאו. פעמים רבות מתוך רצון טוב אנחנו רוצים לשתף כמה שיותר, אבל מה לעשות, לצופים שלנו אין הרבה סבלנות. בעיקר לא כשהם בפייסבוק או באינסטגרם. אז חשוב מאוד להתמקד במסר ברור אחד! מה אתם בדיוק רוצים להעביר, ואיך הכי טוב לעשות את זה. דרך אגב, כתוצר לוואי של הטיפ הזה, תוכלו להפיק הרבה סרטונים קצרים, כל אחד עם מטרה משל עצמו.
אם כבר יש לכם בראש רעיון לסרטון, ואפילו חשבתם מה אתם אומרים בו – עדיין חשוב מאוד לשבת ולכתוב תסריט כמו שצריך. הכי מומלץ ליצור טבלה ולכתוב בעמודה אחת מה התוכן בסרטון (ראיון, קריין, טקסט כותרות וכו') ובעמודה המקבילה מה רואים באותו זמן (מרואיין מדבר למצלמה, כיסוי ויזואלי, אנימציה וכו'). בדרך הזו תוכלו לוודא מראש שכל מה שתכננתם לסרטון – יקרה בפועל בצילומים.
את התסריטים שהכנתם בטיפ 3 תרגמו ללו"ז צילומים. המטרה היא לצלם כמה שיותר סרטונים במהלך זמן ההפקה שיש לכם, ופעמים רבות תגלו שיהיה הרבה יותר יעיל לצלם דווקא רוחבית, ולא סרטון אחד אחרי השני. לדוגמא, אם תראו שבסרטונים 3, 5 ו-6 יש צילומי חוץ – בדקו אם אפשר לעשות אותם באותו לוקיישן, ואז צלמו אותם יחד. או אם תגלו שבסרטונים 1, 2 ו-4 יש מרואיינים – בדקו אם אפשר לצלם אותם אחד אחרי השני באותו סט, ואז תחסכו זמן יקר.
חשוב שתהיה רמה מסוימת של גיוון בסרטונים שלכם. הגיוון מתייחס גם לסוגי לקוחות שונים וגם לסוגי וידאו שונים שבעזרתם תעבירו את המסרים שלכם. כאן בקישור תוכלו לקרוא פוסט שלנו על סוגי הוידאו השונים שקיימים. כמובן שגם את הטיפ הזה כדאי ליישם בשלב תכנון סדרת הסרטונים שלכם, ולא תוך כדי הפקה.
אם אתם מתכוונים לעבוד עם חברת הפקה, חשוב שתלמדו בעצמכם על כלים בסיסיים בתחום – סוגי צילום ותאורה, סוגי מיקרופונים, איזה אנשי מקצוע יש וכו'. ככל שתדעו יותר, הדיאלוג שלכם עם חברת ההפקה יהיה מקצועי יותר, ועל הדרך הם גם יעריכו אתכם ויש מצב שזה ישפיע על היחס אליכם ועל התוצר הסופי 🙂
יש כמובן עוד הרבה רעיונות ועצות איך אפשר ליצור סדרת סרטונים לעסק שלכם. נשמח לשתף אתכם מהניסיון שלנו, אז צרו איתנו קשר כאן.
שיהיה בהצלחה!