לא לכל סוגי העסקים מתאימים אותם סוגי סרטונים. לפעמים גם עסקים מאותו סוג צריכים סוגי סרטונים שונים. הכל תלוי בקהל שאנחנו פונים אליו, במסרים שאנחנו רוצים להעביר לו, בזמן שיש לנו וכמובן – בתקציב שלנו.
ריכזנו עבורכם את סוגי הוידאו שקיימים, כדי שתחליטו בעצמכם מה הכי מתאים לעסק שלכם:
זהו סוג הסרטונים הכי נפוץ, והוא מכיל בעיקר צילומי וידאו של ראיונות וויזואליה רלוונטית. הוא הכי נפוץ מכיוון שיחסית קל להפיק אותו, ואפשר לערוך מחומר הגלם גרסאות בכל מיני אורכים.
סרטונים כאלו יכולים להיות החל מסרטון הכי פשוט שאדם מדבר אל המצלמה, ועד סרטונים מורכבים יותר שמצולמים במגוון לוקיישנים ומצריכים תפאורה ואביזרים. אבל עדיין הבסיס הוא חומר הגלם שצילמתם, והעריכה בשלב הפוסט.
סגנון וידאו נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא אנימציה. לא מדובר בסרטונים שמיועדים לילדים, באנימציה אפשר להעביר גם מסרים רציניים ורשמיים מאוד. האפשרויות המרכזיות בתחום הן: אנימציה ממוחשבת דו מימדית, תלת מימדית, ואנימציה שמצוירת ביד. רוב סרטוני האנימציה הם דו מימד עם אפקט של תלת מימד (בתוכנת AFTER EFFECT), אבל יש מקרים בהם נרצה להתמקד באלמנט מסוים מכל הכיוונים או שנרצה לדמות מציאות אמיתית – ואז נשתמש בתוכנות תלת מימדיות (טכניקה יקרה יותר להפקה).
זהו תחום נוסף בעולם סרטוני האנימציה אבל זכאי לסעיף משל עצמו. לסרטוני האינפוגרפיקה יש שפה משלהם, הם משלבים לרוב הרבה טקסט, והם דרך מעולה להעביר נתונים, מספרים ומידע נוסף – בדרך מעניינת ויצירתית. אפשר להגיד שהסרטונים האלו הם השלב הבא אחרי מצגות האקסל, ותתפלאו לראות את ההבדל העצום בין לקוח שראה מצגת שלכם לעומת אינפוגרפיקס.
הזרמת וידאו הפך להיות תחום מאוד פופולרי כיום. מדובר בסרטון וידאו "אמיתי", בו אתם מדליקים את המצלמה ומתקשרים ישירות עם הקהל שלכם בזמן אמת. סוג כזה של וידאו יוצר אמינות גבוהה וקרבה אישית, אבל אתם צריכים "לדעת את העבודה" ולאהוב את המצלמה. אחרת אתם יכולים להשיג תוצאה הפוכה…
אז איזה סוג וידאו הכי מתאים לעסק שלכם? האמת שברוב המקרים שילוב של כל אלו יחד ייתן לכם את התוצאה הכי טובה. סרטון "טסטמוניאלס" של לקוחות שמספרים על המוצרים שלכם – יהיה בוידאו "אמיתי". ואילו סרטון שמציג את ההצלחה שלכם בשנה האחרונה – כדאי שיהיה כאינפוגרפיקה. ולפעמים הסרטון שאתם צריכים משלב את כל הסגנונות האלו יחד.
אם יש לכם שאלות נוספות – נשמח לעזור. כאן ניתן ליצור איתנו קשר.
שיהיה בהצלחה!